Nekpijn

Heeft u pijn bij of moeite met het bewegen van uw nek? Vaak worden deze klachten veroorzaakt door stress, overbelasting of een verkeerde houding, maar er zijn ook andere oorzaken mogelijk voor het ontstaan van klachten, bijvoorbeeld een ongeluk of artrose. Ook kan nekpijn uitstralen naar de schouder of vervelende hoofdpijnklachten geven.

Fysiotherapie kan uitkomst bieden bij het verminderen van al deze klachten. De fysiotherapeut brengt in kaart welke problemen bij u de pijn veroorzaken of in stand houden. Vervolgens wordt er samen met u een behandelplan opgesteld om de klachten te doen verminderen. Onze behandelingen zijn onder anderen gericht op het verminderen van spierspanning, verbeteren van de beweeglijkheid, verminderen van pijn en adviezen over houding en belastbaarheid.

Schouderklachten

Veel voorkomende oorzaken van pijn in de schouder zijn het verrekken van een spier, een val, een slijmbeursontsteking, frozen shoulder of KANS (voorheen RSI). De meest gehoorde klachten hierbij zijn pijn en beperkt in het bewegen van de schouder. Bij schouderklachten hoeft u niet alleen pijn te ervaren in de schouder, maar kan deze ook uitstralen tot in de arm en hand.

Doordat er veel verschillende oorzaken zijn voor schouderklachten, zijn er diverse behandelmethodes mogelijk. In de meeste gevallen is het belangrijk om pijnlijke bewegingen te vermijden, de mobiliteit van de schouder te verbeteren, verbeteren van kracht en de balans in belasting en belastbaarheid terug te brengen. Ook is het bij Fysio World Amsterdam mogelijk om meer duidelijkheid te krijgen in uw schouderklachten d.m.v. echografie.